В Официалния вестник на ЕС от 19 декември е публикувана обява за свободно работно място за длъжността изпълнителен директор на Европейската агенция по лекарствата (EMA).
Агенцията отговаря за координиране на оценката и надзора над лекарствените продукти за хуманна и ветеринарна употреба, използвани в Европейския съюз. ЕМА е създадена през януари 1995 г. Тя поддържа тесни връзки с Европейската комисия, 28-те държави-членки на ЕС, държавите от ЕИП-ЕАСТ и много други обединения от държавния и частния сектор.
Допълнителна информация за Агенция и нейната дейност може да намерите на интернет страницата на ЕМА [3].
Изпълнителният директор е законният представител на ЕМА. Той е нейното лице пред обществеността и се отчита пред Управителния съвет на ЕМА. Той ръководи и управлява EMA и носи обща отговорност за дейността ѝ, осигурявайки постигането на целите на ЕМА.
Изпълнителният директор е напълно независим при изпълнението на задълженията си, без да се засягат съответните компетенции на Комисията и Управителния съвет.
Изпълнителният директор отговаря за:
Критерии за подбор
Кандидатите трябва да имат:
Предимства:
Критерии за допустимост
За да бъдат допуснати до етапа на подбор, към крайния срок за подаване на кандидатурите кандидатите трябва да отговарят на следните критерии:
От изпълнителния директор ще бъде поискано да заяви ангажимента си да действа независимо в полза на обществения интерес. Той трябва да декларира всички интереси, които биха могли да бъдат счетени за накърняващи неговата независимост. Кандидатите трябва да потвърдят готовността си да направят това в своята кандидатура.
Поради особеното естество на бъдещите им функции от кандидатите, поканени на събеседване за предварителен подбор, ще се изиска да подпишат декларация, отнасяща се до настоящите или бъдещите им интереси, които биха могли да бъдат счетени за накърняващи тяхната независимост.
Изпълнителният директор, след като напусне своя пост, продължава да бъде обвързан от задължението да действа почтено и предпазливо по отношение на приемането на някои назначения или придобивки.
Това включва задължението за срок от две години след напускане на поста да информира Управителния съвет на ЕМА достатъчно рано за всяко намерение да приеме дадена професионална дейност, независимо от това дали тя е платена или не. Ако тази дейност е свързана с работата, извършвана през последните три години от службата, и би могла да доведе до конфликт със законните интереси на ЕМА, Управителният съвет на ЕМА може, с оглед интересите на службата, да забрани упражняването на тази дейност или да постави необходими според него условия за упражняването ѝ.
Изпълнителният директор ще бъде назначен от Управителния съвет на ЕМА въз основа на списък, изготвен от Европейската комисия, след като е направил изявление пред Европейския парламент и е отговорил на въпросите му. Списъкът на Европейската комисия ще бъде изготвен въз основа на тази обява. Кандидатите следва да имат предвид, че включването им в списъка на Европейската комисия не е гаранция за назначение.
Европейската комисия ще сформира комисия за предварителен подбор. Тази комисия кани на събеседване кандидатите, чийто профил съответства в най-голяма степен на специфичните изисквания за длъжността и които са подбрани въз основа на своите постижения и критериите, посочени по-горе. Комисията за предварителен подбор изготвя първоначален списък с кандидати с оглед на евентуалното провеждане на събеседване с Консултативния комитет по назначенията (ККН) към Европейската комисия. Кандидатите, поканени на събеседване с ККН, ще трябва да преминат изпити/тестове по модела „център за оценяване“, които ще се проведат от външни консултанти за подбор на кадри.
След събеседването ККН изготвя списък на подбраните кандидати. Кандидатите, подбрани от ККН, ще бъдат поканени на събеседване с комисаря(ите), отговарящ(и) за съответния ресор.
След тези събеседвания Европейската комисия ще приеме списък с кандидати, който ще бъде представен на Управителния съвет на ЕМА.
Управителният съвет на ЕМА провежда събеседвания с тези кандидати. Той назначава на длъжността изпълнителен директор един от кандидатите, включени в списъка на Комисията с подбрани кандидати. Преди да бъде назначен от Управителния съвет, номинираният кандидат ще бъде поканен да направи изявление пред Европейския парламент и да отговори на въпросите на членовете му.
От кандидатите може да се изиска да преминат други събеседвания или тестове в допълнение към горепосочените.
Изпълнителният директор ще бъде назначен като срочно нает служител на ЕМА на степен AD15 за срок от пет години, който може да бъде подновен веднъж.
Мястото на работа е Лондон, където се намира седалището на ЕМА.
Преди да подадете кандидатурата си, трябва внимателно да проверите дали отговаряте на всички условия за допустимост, по-специално на тези относно изисквания вид диплома и професионален опит.
Ако желаете да кандидатствате, трябва да се регистрирате по интернет на следния уебсайт:
https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies [4]
и да следвате указанията за различните етапи на процедурата.
Трябва да попълните онлайн регистрацията в срок. Настоятелно Ви съветваме да не чакате до последните дни, за да кандидатствате, тъй като натоварен интернет трафик или проблем с Вашата интернет връзка би могъл да доведе до прекъсване на онлайн регистрацията, преди да сте я завършили, което ще наложи да повторите процеса отначало. След изтичане на крайния срок за подаване на кандидатурите няма да имате повече възможност за кандидатстване. Закъснели регистрации, получени по електронна поща, няма да бъдат приемани.
Необходимо е да имате валиден адрес на електронна поща. Този адрес ще бъде използван, за да се потвърди създаването на Вашата регистрация. На него ще получавате информация за хода на процедурата за подбор. Моля, уведомявайте Европейската комисия за всяка промяна на своя адрес на електронна поща.
Трябва да прикачите автобиографията си (във формат PDF) и да въведете онлайн мотивационно писмо (не повече от 8000 знака). Автобиографията и мотивационното писмо следва да бъдат написани на английски, френски или немски език.
Ако не получите регистрационен номер, Вашата кандидатура не е регистрирана!
Моля, обърнете внимание, че не е възможно да следите развитието на своята кандидатура онлайн. Ще бъде установен директен контакт с Вас във връзка със състоянието на Вашата кандидатура. Процесът на подбор, включително кореспонденцията с комисиите за подбор по време на тази процедура на подбор, се извършва на английски език.
Ако имате увреждане, което не Ви позволява да се регистрирате онлайн, можете да изпратите кандидатурата си (автобиография и мотивационно писмо) в печатен вид с препоръчано писмо, с дата на пощенското клеймо не по-късна от крайния срок за регистрация. Всяка по-нататъшна кореспонденция между Европейската комисия и Вас ще се осъществява по пощата. В такъв случай към автобиографията и мотивационното си писмо трябва да приложите удостоверение за увреждането, издадено от съответен компетентен орган. На отделен лист трябва също да посочите специалните условия, които според Вас ще бъдат необходими за улесняване на участието Ви в процеса на подбор.
За повече информация или при евентуални технически проблеми, моля, изпратете електронно писмо на адрес:
HR-A2-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu [5]
Крайният срок за регистрация е 28 януари 2015 г. Регистрацията онлайн няма да бъде възможна след 12:00 ч. на обяд брюкселско време на тази дата.
Европейската комисия (по време на подготвителния етап) и по-късно ЕМА гарантират, че личните данни на кандидатите се обработват в съответствие с Регламент (ЕО) № 45/2001 на Европейския парламент и на Съвета от 18 декември 2000 г. относно защитата на лицата по отношение на обработката на лични данни от институции и органи на Общността и за свободното движение на такива данни.
Връзки
[1] https://www.europe.bg/bg/articles/news
[2] https://www.europe.bg/bg/topic/konkursi
[3] http://www.ema.europa.eu/ema/
[4] https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies/CV_Encadext/index.cfm?fuseaction=premierAcces&langue=EN
[5] mailto:HR-A2-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu