В Официалния вестник на ЕС от 20 май е публикувано обявление за свободно работно място за поста директор (степен AD 14) на Дирекция „Сигурност“ (DG HR.DS) в Брюксел.
Дирекция „Сигурност“ на Комисията е част от Генерална дирекция „Човешки ресурси и сигурност“. Дирекцията отговаря за политиката на институцията за вътрешна сигурност. Тази политика има за цел да гарантира, че всички места на дейност на Комисията, хората, материалната база и информацията са защитени по подходящ начин от рискове по отношение на сигурността и безопасността. Политиката за сигурност подпомага Комисията при осъществяването на нейните правомощия и изпълнението на институционалните и правните ѝ задължения. Това включва задължението ѝ за полагане на грижа за персонала. Тази политика допринася също така за непрекъснатостта на дейността. Амбицията в тази област през следващите години ще бъде да се запази и допълнително да се повиши качеството на работната среда, като същевременно се засили ефективната защита срещу нови заплахи в период на оскъдни ресурси.
В отговор на бързата глобализация и повишената сложност на заплахите за сигурността Комисията въвежда широк набор от засилени мерки за сигурност, за да се осигури ефективна защита на хората, информацията и материалната база през следващите години.
Предлаганата висша ръководна длъжност ще помогне да се отговори на тези предизвикателства, да се дооформи и засили политиката на Комисията за сигурността и да се гарантира ефективното ѝ прилагане.
Успешният кандидат ще отговаря за безопасността, сигурността и защитата на персонала, имуществото, дейностите и информацията на всички места на работа на Комисията. В това си качество той/тя ще управлява и ръководи разработването, прилагането и оценката на политиката на Комисията за сигурността, ще намира ефективни отговори на нововъзникващите заплахи, ще създаде полезни взаимодействия и ще установи ефективно сътрудничество с партньори от другите европейски институции и от националните служби за сигурност.
Директорът за сигурността управлява около 200 служители. Те са разпределени в 6 отдела в Брюксел и Люксембург. Тяхната дейност обхваща широк набор от въпроси, свързани със сигурността, като физическата защита на обектите на Комисията, включително управлението на договора за охрана на Комисията в Брюксел, по-специално чрез проверка на спазването на стандартите за сигурност в областта на сигурността на ИТ и на комуникациите, контраразузнаването и дейностите за борба с тероризма.
Освен това Дирекцията осигурява защита на членовете на Комисията и гостуващите високопоставени лица, непрестанно действащ механизъм за реакция, съвети в областта на сигурността на ИТ и на техническата сигурност, обучение по въпросите на сигурността за всички части на Комисията и служба за разследвания. За изпълнението на тези задачи тя работи в тясно сътрудничество с външни служби за сигурност в други институции на ЕС, държави-членки и международни организации.
И накрая, директорът за сигурността ръководи екипа, отговарящ за политиката за „здраве и безопасност на работното място“ за обектите в Брюксел и Люксембург. Това включва одитирането на системите за управление за внедряването на тази политика и за управлението на съответната програма за обучение.
Директорът отговаря за годишен бюджет в размер на около 6 милиона евро за дейностите в областта на сигурността и на 40 милиона евро за услуги за охрана в Брюксел. Дирекция „Сигурност“ управлява годишно приблизително 70 договора с частни дружества и стартира средно 12 големи процедури за възлагане на обществени поръчки на година.
За да бъде ефективен, директорът за сигурността трябва да е способен да установява и поддържа ефективни отношения с други служби за сигурност на национално и международно равнище, както и с други агенции за сигурност. Той трябва да работи в тясно сътрудничество с тях, включително да комуникира по въпросите на сигурността и да постигне най-високи стандарти за сигурност. Това представлява значително предизвикателство в областта на управлението и ръководството на високо равнище.
Избраният кандидат трябва да бъде изявен и динамичен професионалист, който да отговаря на следните критерии за подбор:
Избраният кандидат следва да притежава или да е в състояние да получи валидно удостоверение за разрешение за достъп (TOP SECRET) от своя национален орган за сигурност (персоналното разрешение за достъп е административно решение след приключване на проучване за сигурност, провеждано от компетентния национален орган по сигурността на заинтересованото лице в съответствие с приложимите законови и подзаконови актове в областта на националната сигурност. С него се удостоверява, че на определено физическо лице може да се позволи достъп до класифицирана информация до определено ниво. Трябва да се отбележи, че процедурата за получаване на разрешение за достъп до класифицирана информация може да бъде започната по искане на работодателя, а не от отделните кандидати).
Назначаването на длъжността се извършва само при условие че избраният кандидат е получил валидно удостоверение за разрешение за достъп.
Критерии за допустимост
Кандидатите ще бъдат допуснати до етапа на подбор въз основа на следните формални критерии, на които трябва да отговарят към крайния срок за подаване на кандидатурите:
Преди да встъпят в длъжност от кандидатите се изисква да декларират ангажимента си да действат независимо в полза на обществения интерес. Те трябва да декларират всички интереси, които биха могли да се разглеждат като накърняващи независимостта им.
Европейската комисия ще избере и назначи директора съгласно процедурите си за подбор и наемане на служители (вж. също Compilation Document on Senior Officials Policy [3] (PDF)).
Кандидатите, които бъдат поканени на събеседване с Консултативния комитет по назначенията (ККН) към Европейската комисия ще бъдат оценени преди това с помощта на тестове по модела „център за оценяване“. Те ще бъдат проведени от външни консултанти за подбор на персонал.
По практически съображения и за да може процедурата за подбор да приключи възможно най-бързо, което е в интерес както на кандидатите, така и на институцията, процедурата за подбор ще се проведе единствено на английски и/или френски език.
За заплатата и условията на работа се прилагат разпоредбите на Правилника за длъжностните лица на Европейския съюз за степен AD 4. Кандидатите следва да обърнат внимание, че съгласно Правилника за длъжностните лица всички нови служители трябва да преминат успешно изпитателен срок от девет месеца.
Мястото на работа на директора е Брюксел.
Преди да подадете кандидатурата си, трябва внимателно да проверите дали отговаряте на всички критерии за допустимост („Изисквания към кандидатите“), по-специално на изискванията относно вида диплома и професионален опит. Неизпълнението на изискванията за допустимост води до автоматично изключване от процедурата за подбор.
Ако желаете да кандидатствате, трябва да се регистрирате в интернет на следния уебсайт:
https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies/ [4]
и да следвате указанията за различните етапи на процедурата.
Трябва да имате валиден адрес на електронна поща. Този адрес ще бъде използван за идентифициране на Вашата регистрация и на него ще получите информация за резултата от процедурата. Ето защо трябва да уведомите Комисията за всяка промяна на адреса на електронната Ви поща.
За да попълните своята кандидатура, трябва да заредите автобиографията си във формат PDF и да попълните онлайн мотивационно писмо (максимум 8 000 знака). Автобиографията и мотивационното писмо трябва да бъдат написани на английски, френски или немски език.
След приключване на онлайн регистрацията на екрана ще получите регистрационен номер, който трябва да запишете и да запомните – това ще бъде референтният Ви номер по всички въпроси, свързани с Вашата кандидатура.
Когато получите този номер, процесът на регистрация е приключил – това е потвърждение, че данните, които сте попълнили, са регистрирани.
Ако не получите номер, Вашата кандидатурата не е регистрирана!
Моля, обърнете внимание, че не е възможно да следите онлайн хода на своята кандидатура. Назначаващата генерална дирекция ще се свърже директно с Вас във връзка със състоянието на Вашата кандидатура.
Ако имате увреждане, което не Ви позволява да се регистрирате онлайн, може да изпратите своята кандидатура (автобиография и мотивационно писмо) в печатен вид с препоръчано писмо на следния адрес:
European Commission,
Directorate-General for Human Resources and Security,
Unit for Executive Staff and CCA Secretariat,
COM/2015/10359,
SC11 8/59,
1049 Bruxelles/Brussel,
BELGIQUE/BELGIË
като ясно посочите като референция: Обява за свободно работно място за поста директор в DG HR.DS, COM/2015/10359, и с дата на пощенското клеймо не по-късна от крайния срок за регистрация. Всяка по-нататъшна кореспонденция между Европейската комисия и Вас ще се осъществява по пощата. В такъв случай към кандидатурата трябва да бъде приложено удостоверение за увреждането, издадено от съответния компетентен орган. На отделен лист трябва също да посочите специалните условия, които според Вас ще бъдат необходими за улесняване на участието Ви в подбора.
За повече информация и/или при евентуални технически проблеми моля, изпратете електронно писмо на адрес:
HR-A2-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu [5]
Крайният срок за регистрация е 18 юни 2015 г. в 12:00 ч. на обяд брюкселско време, след което онлайн регистрациите вече няма да бъдат възможни.
Ваша е отговорността да попълните онлайн регистрацията в срок. Настоятелно Ви съветваме да не изчаквате до последните дни, за да кандидатствате – натоварен интернет трафик или проблем с интернет връзката може да доведе до прекъсване на онлайн регистрацията, преди да сте я завършили, поради което ще се наложи да повторите целия процес отначало. След като срокът за подаване на регистрациите изтече, няма да имате повече възможност да въвеждате данни. Закъснели регистрации няма да бъдат приемани.
На кандидатите се напомня, че работата на комисиите за подбор е поверителна. На кандидатите и на всеки друг действащ от тяхно име се забранява да осъществяват пряк или непряк контакт с членовете на тези комисии.
Комисията гарантира, че личните данни на кандидатите се обработват в съответствие с Регламент (ЕО) № 45/2001 на Европейския парламент и на Съвета от 18 декември 2000 г. относно защитата на лицата по отношение на обработката на лични данни от институции и органи на ЕС и за свободното движение на такива данни.
Връзки
[1] https://www.europe.bg/bg/articles/news
[2] https://www.europe.bg/bg/topic/konkursi
[3] http://ec.europa.eu/civil_service/docs/official_policy_en.pdf
[4] https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies/CV_Encadext/index.cfm?fuseaction=premierAcces&langue=EN
[5] mailto:HR-A2-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu
[6] https://www.europe.bg/bg/tags/ek
[7] https://www.europe.bg/bg/tags/direkciya-sigurnost
[8] https://www.europe.bg/bg/tags/generalna-direkciya-choveshki-resursi-i-sigurnost
[9] https://www.europe.bg/bg/tags/es
[10] https://www.europe.bg/bg/tags/direktor
[11] https://www.europe.bg/bg/tags/dg-hrds
[12] https://www.europe.bg/bg/tags/ad-14